NY Strip – mättande lunch på Aquavit

Jag har aldrig blivit besviken när jag besökt Aquavit. Köket levererar alltid och här har jag ätit goda luncher, grym á la carte och stans bästa brunch.

Enligt M är deras NY Strip en riktig höjdare och vi tar oss bort till Norra Bantorget för att jag skall få prova denna. Jag som inte brukar äta så stor och mäktig lunch får käka en minimal frukost för att bereda plats…

Kan tänkas att Aquavit skaffat mer servispersonal kring lunch för här blir man minsann direkt placerad och får beställa omgående. Vi vet ju vad vi har siktat in oss på och får vid beställningen veta att köttet nog kan ta en stund extra.

Plus för att vi underrättas om eventuell väntan, mycket bättre än att sitta och undra var lunchen tog vägen. Så länge vi får information är vi nöjda och glada.

aquavitlunch_steak

NY Stripen serveras med grön sparris, fries, sallad, majonnäs och BBQ-sås. Den ter sig vid första anblick gigantisk men otroligt nog får jag i mig det mesta. Saftig, mör och med goda tillbehör. Kanske lite väl mastig lunch för min del men rejält och inte flottigt. Är du hungrig och gillar kött – go for it!

Aquavit har öppet för lunch måndag-fredag mellan 11.30-14.00. Oftast kan man få bord utan att boka men vill du vara på den säkra sidan – ring och boka.

~ av Mia på juni 9, 2009.

2 svar to “NY Strip – mättande lunch på Aquavit”

  1. Såg härligt ut. Har dom portioner i xl också? 🙂

Lämna en kommentar