Lycklig av lunch på J

J är som bäst sommartid. Läget är svårslaget och ligger åt helt rätt håll för mig som bor ut mot öarna. Var nyligen där för att inta en god lunch och snacka annonssamarbete med Christoffer på Livets Goda´s nya systermagasin Diné & Dryck.

Även om luften ännu är något kylig blickade vi ut över himmel och vatten så blå att man sittande inomhus lätt kunde förledas att tro det var sommar.

 j_water

J är bra på bra på sina klassiker med övervägande svenskt på menyn. Livets Goda´s redaktion ligger nära Nacka Strand. J är därför ett frekvent inslag lunchtid och passar bra för vårt lunchmöte.

Menyn för dagen innehåller bräckt oxbringa med rostade rotfrukter. Christoffer har ätit J´s flera gånger och skall definitivt ha den, jag väljer att hänga på.

j_oxbringa

Ångrade mig inte en sekund för detta är en av de absolut godaste luncher jag ätit på länge. Perfekt konsistens på oxbringan och rotfrukterna var perfekt rostade med len skumsås till.

Sällan lämnar en lunch mig så lycklig. Lovar, denna rätt dagdrömmer jag om och längtar efter…

Sommartid är J vid Nacka Strand överfullt, med marin stämning och glatt folk en riktig höjdare, ta en drink och en matbit på trädäcket och blicka ut över det glittrande blå.

~ av Mia på maj 19, 2009.

Kommentera

 
