Oemotståndliga Matdistriktet

matdistriktetdemo_wall

För ett tag sedan demade jag mina oljor och balsamico hos en nybliven kund, fenomenalt läckra Matdistriktet.

matdistriktetdemo_oils

Även om jag har sett många vackra och unika matmiljöer måste jag säga att det är något alldeles speciellt med och till och med (kulinariskt) upphetsande över Matdistriktet. Varje gång jag är där upptäcker jag nya, härliga och speciella saker – både mat, inredning, och inte minst människor.

Supergulliga Carro har jag träffat tidigare och Nisse och Anna springer jag på i butiken – också de otroligt trevliga.

Somliga kunder hyser en alldeles speciell kärlek till Sofia och hennes passionerade personlighet, jag kan bara hålla med – Sofia´s sprudlande och varma uppenbarelse gör en glad.

matdistriktetdemo_sofia

Nu blev det av, jag har sneglat på det dukade bordet flera gånger men inte köpt med mig något av den väldoftande lunchbuffé som står uppdukad i butiken.

matdistriktetdemo_food

I helt underbara skålar och på ljuvliga fat bjuds mat lagad av Cous Cous Catering. Rostad potatis och rotfrukter, quinoasallad, röror på rostade pumpafrön och kidneybönor, smarrigt bröd och mer därtill.

Skålarna som är helt gudomliga tillverkas av en bekant till Carro (delägare i butiken) och jag tror det kan finnas chans att få köpa om man lägger bud på dem, jag överväger det starkt.

matdistriktetdemo_lunch

Min supergoda lunchtallrik.

matdistriktetdemo_sweets

Klart det blev en dessertkaka också, går ju inte att motstå. Jag tog en sådan där chokladig med puffar på, himmelsk…

matdistriktetdemo_rice

Kolla in det megaläckra kakfatet, tror det kommer från Rice.

Efter att ha tillbringat en dag fylld av skön musik, roliga människor och en betagande atmosfär är jag beredd att flytta in, vill liksom inte gå därifrån – och det gör jag inte heller, inte förrän dörren stängs och jag är näst sist därifrån.

Har du missat ett av stans smultronställen? Bege dig genast dit, lovar att det finns något för dig där.

Ladda ned Matdistriktet´s sköna spellistor.

matdistriktetdemogren

~ av Mia på maj 15, 2009.

Kommentera

 
