Annonsplåtning hos Viking Sun

En annons gör sig som bekant inte själv. När jag annonserat tidigare har jag tagit en produktbild, redigerat, lagt till text och fixat & trixat lite.

Den 9 juni kommer gänget bakom Livets Goda ut med en sprillans ny mattidning som kommer att heta Diné & Dryck. Jag skall annonsera där och tyckte det kunde vara på tiden att göra en snyggare och mer levande annons.

Viking Sun har ett supersnyggt kök och Johan & Co lånade generöst nog ut sitt kök under några timmar för vår plåtning.

vikingsunkok

Jag brukar ha en massa idéer och bilder i huvudet av hur jag skulle vilja att den perfekta annonsen såg ut. När man väl har alla förutsättningarna, ett tjusigt kök, en duktig fotograf och det bara är att köra finns det plötsligt för många val.

Vilka produkter skall frontas? Skall vi göra en stillebenfotografering med bara flaskorna eller skall råvaror och annat finnas med i bilden? Jag visste att jag ville skapa en känsla av att ”det här måste jag bara ha!” för läsaren – men det är lättare sagt än gjort.

vikingsunshoot1

Till mitt förfogande hade jag min husfotograf, Andreas Caravella som är grym och hans tjej Linn med känsla och öga för detaljer som hjälpte oss med arrangemang, ljussättning etc.

vikingsunshoot3

Vi provade massvis av kombinationer, vinklar, lägen och så vidare och kunde hållit på dubbelt så länge. Jag har alltid svårt att bli nöjd och nu var det viktigt att det blev bra!

Efter timmar av plockande och fixande blev vi till slut belåtna, jag litar på att Andreas gör ett lysande redigeringsjobb som vanligt!

vikingsunshoot2

Vill du se annonsen i tryck? Kolla Diné & Dryck´s premiärnummer den 9 juni.

Stort tack till Viking Sun plus mina gulliga & hjälpsamma kunder som lånade ut och försåg mig med rekvisita.

~ av Mia på maj 14, 2009.

Kommentera

 
