Nyfångat hos Jarla Deli

I ett Stockholm fullt av deli´s som förutom att de säljer egenlagad mat och delikatesser över disk även har catering som specialitet kan det vara svårt att profilera sig och synas.

Några som har lyckats med det är en av mina favoriter, Jarla Deli på Rådmansgatan 23.

jarladeli

De stolta ägarna Jenny och Fredrik jobbade båda på välrenommerade Jarla Fisk & Kött som låg i samma lokaler. Hösten 2007 tog de över butiken, bytte namn men har fortsatt driva verksamheten i samma anda. Skillnaden är att nu arbetar de åt och för sig själva och väljer helt sitt eget matutbud och vilka produkter de vill sälja i butiken.

Hos Jarla Deli får du personlig service, Fredrik och Jenny är supertrevliga och duktiga. Deras specialitet är fisk och skaldjur, prova de burfångade västkustkräftorna eller Jenny´s suveräna kroppkakor. Jag som är överpetig med mina kroppkakor och i princip bara gillar mammas, farmors och mina egna (köpta är i princip uteslutet) ger Jenny´s med beröm godkänt! Hämta lunchen eller beställ nästa catering här, jag lovar – du blir inte besviken.

jarladeli_havskrafta

Fredrik Hed har lång erfarenhet som kock och har tillsammans med Fredrik Klein, köksmästare och delägare på nyöppnade Restaurang Borggården, skrivit Sommarmat med Fredrik & Fredrik.

Perfekt inspirationskälla med moderna rätter i rustik tappning och massor av sommarfräscha recept – och ursnyggt foto.

sommarmat_ff2

Sommarmat med Fredrik & Fredrik kan du köpa i min e-butik olivoljor.se

~ av Mia på mars 19, 2009.

Kommentera

 
