I sjunde himlen på Cloud Nine?

Till sjunde himlen är det långt och om Cloud Nine nått dit vet jag inte säkert – inte ännu i alla fall. Har hittills bara varit där på lunch två gånger. Cloud Nine ligger precis bredvid Clarion Hotel Sign och Aquavit Grill & Raw Bar. Lunchmenyn består av två dagens samt ett pasta-, sopp-, sallads- och vegetariskt alternativ som byts ut varje vecka.

Första gången åt jag en jamaicansk gryta på kokosmjölk med morot, broccoli, smörbönor och basmatiris till. Allt smakade bra, fräscht och trevligt – kunde haft lite mer hetta men annars var jag helnöjd, lagom mycket mat i mitt tycke.

cloudnineitalstew

Mitt lunchsällskap C åt rökt böckling med stuvad spenat och kokt potatis och tyckte det smakade bra.

cloudninebockling

Lunchomgång nr 2 var i den gångna veckan och jag valde då svampöverbakad rödingfilé med rostad potatis och palsternacka. Mums – det här var gott! Perfekt tillagad fisk, god svamp och utmärkt rostning på potatis och palsternacka.

cloudnineroding

Mitt sällskap den här gången M, åt sjömansbiff som också den smakade bra.

cloudninesjomansbiff

Återkommer till hur ovanligt och förvånande svårt det är att hitta bra lunchmat. 95 kr är vad man får betala för en standardlunch på stan och då är det långt ifrån säkert att man ens är något som liknar nöjd när lunchen är slut. På Cloud Nine har jag blivit positivt överraskad två gånger och det är värt att ta sig till Norra Bantorget för att få vällagad lunch.

På behagligt avstånd hörs Eva Cassidy och Aimee Mann och det känns som om man kan sitta här både en och två timmar. Ett plus för trevlig och tillmötesgående personal, särskilt vid ett av besöken.

Måste självklart även prova kvällstid. Har hört att de förutom matsalen har ett dessertrum med 40 sittplatser, låter som något som definitivt måste utforskas. Jag hoppas på gudomliga desserter och tänk om man kan få schyssta kombinationer i mindre portioner av dessa…? I så fall torde detta vara en desserthimmel för mig som älskar smått, sött och i rätt kombo. Återstår att se, återkommer.

Cloud Nine har ännu ingen hemsida, ring för mer info: 08-653 69 90.

~ av Mia på februari 22, 2009.

Kommentera

 
