Açaí Attack på Naked Juice Bar

Är du som jag lite hängig efter förkylning och behöver piggas upp? Varför inte prova en Mango Mania, Love Kick eller Blueberry Slimmer? Jag berättade tidigare om Açaí-juicen hos Olsson & Söner i Östermalmshallen. Har fortfarande inte prövat den men idag testade jag en power smoothie i form av en så kallad Açaí Attack. I Nacka Forum (och i Sickla köpcenter) finns Naked Juice Bar som gör smoothies, juicer och även lite enklare tilltugg som hälsomuffins och soppor. Har provat Lemon Flu Fighter förut men var ju nu tvungen att prova denna Açaí Attack. Alla drycker mixas på plats och görs av färska råvaror.

acaismoothie

Denna förmodade superkick innehöll: Açaibär, banan, jordgubbsyoghurt, äpplejuice, is + Defence Kick (Echinacea, golden seal, C-vitamin). Eftersom min frukost frös inne idag så var det här ett fullgott substitut, med banan och alla vitaminer – och antioxidanter är jag nu fullproppad med nyttoämnen. Açaí Attack var riktigt god och fräsch, kanske kunde haft lite mer syra i form av citron eller apelsin men helt klart godkänd. Om jag blev piggare? Framför allt gör ju vetskapen att det är färskpressat allting mycket godare och jo, nog känner jag mig ganska uppiggad. Naked Juice Bar´s smoothies kostar 45 kr i regular size, finns även i large.

~ av Mia på januari 27, 2009.

2 svar to “Açaí Attack på Naked Juice Bar”

  1. Hej Mia!
    Nu är jag prenumerant på din blogg och ser framemot att läsa den. Ostboken är helt fantastisk, jag blir helt tokig när jag läser i den. Tusen tack!😀 Kramar

Kommentera

 
