Handbakad, ekologisk lyx från True Story

Hembakat är godast! Ja, förvisso sant men om man inte har tid eller lust då? Jag har en bra lösning – var inne på Vasastans Ost häromdagen och då visade Sanna mig en serie kaksorter från brittiska Artisan Biscuits. Superläckert förpackade och precis som namnet antyder är kakorna tillverkade med skicklighet och omtanke och av kvalitetsingredienser.

Jag provade sorten som heter True Story – havrekakor med smak av fikon. Även om de inte var närvarande kände jag även dofter av blåbär och vanilj (två favoritsmaker) när jag öppnade förpackningen. Jösses, vilka biscuits! Saftiga, lagom fasta men ändå mjukt havrefylliga och så fikonens goda sötma. Behöver jag tillägga att det inte finns något kvar i lådan? Inte ens en smula. Hemma tog de slut på nolltid och sambon frågade om jag inte hade fler…

Formen är lite bullig och de ligger vackert förpackade i en lila ask innesluten i en frostad förpackning. Jag är som sagt svag för ett snyggt och speciellt yttre och det har denna förtjusande kak-kollektion. Inte gör det saken sämre att de är ekologiska och inte innehåller tillsatser eller konserveringsmedel.

truestory1

Gör ett besök hos Vasastans coolaste och bästa matbutik, en saluhall i miniformat – Vasastans Ost på S:t Eriksgatan 90 och köp upp dig på lite True Story. I serien finns även roligt förpackade kakor speciellt tillverkade för att tilltala barn, figurkakor med medföljande liten historia och björnformade kakor – enchanting.

~ av Mia på januari 23, 2009.

Kommentera

 
